Mihin unohtui tasa-arvoinen avioliittolaki? -keskustelutilaisuus

tammi 16, 2012

Keskustelutilaisuus seksuaalivähemmistöjen oikeudesta tasa-arvoiseen avioliittoon

maanantaina 13.2. kello 18-20
Työväenmuseo Werstaan Auditorio
Väinö Linnan aukio 8, Tampere

Keskusteluun osallistuvat:
-kansanedustaja, ent. oikeusministeri Tuija Brax
-kansanedustaja Oras Tynkkynen
-rovasti ja kirjailija Hilkka Olkinuora
-SETA ry:n puheenjohtaja Outi Hannula
-Pirkanmaan Setan hengellisen ryhmän vetäjä Riku Karppinen

Maanantaina 13.2. kokoonnumme homohistorian koonneen Työväenmuseo Werstaan auditorioon keskustelemaan tasa-arvoisen avioliittolain mahdollisuuksista toteutua vielä tällä hallituskaudella. Edustettuina ovat sekä asiaa vahvasti ajaneet kansanedustajat, eri kansalaisjärjestöt kuten Seksuaalinen tasavertaisuus ry että kirkko.

Tasa-arvoinen avioliittolaki pudotettiin hallitusneuvottelujen ulkopuolelle uutta hallitusta koottaessa. Kysymystä on edistetty eri valiokunnissa kansanedustajien tekemän aloitteen pohjalta. Myös useat kansalaisjärjestöt ovat ottaneet kantaa tasa-arvoisen avioliittolain puolesta. Seksuaalivähemmistöjen oikeudet ovat olleet julkisessa keskustelussa voimakkaasti esillä vuodesta 2002 lähtien, jolloin samaa sukupuolta olevien olimahdollista ensimmäistä kertaa rekisteröidä parisuhteensa. ”Suuren homokeskustelun” aiheuttaman kohun jälkeen on aika keskustella rakentavasti lain valmisteluvaiheesta ja pohtia, miten asiaa etenemiseen voidaan vaikuttaa sekä hallituksessa, kansalaisjärjestöissä että esimerkiksi kirkon sisällä.

Tervetuloa!

Lisätietoa: Päivi Sinkkonen, paivi.sinkkonen@vihreat.fi

Käy tykkäämässä myös Fb-sivuilla:

Järjestäjänä yhteistyössä:
Tampereen Seudun Vihreät Naiset, Tampereen Vihreät ja Pirkanmaan Seta