Tampereen vihreät valitsi ensimmäiset ehdokkaansa

maalis 24, 2010

TIEDOTE 24.3.2010

Tampereen Vihreät valitsi kevätkokouksessaan ensimmäiset kuusi ehdokastaan eduskuntavaaleihin.

Kevätkokouksessa 23.3.2010 valitut ovat kansanedustaja, hallituksen ilmastopoliittinen asiantuntija Oras Tynkkynen (32, YTM); sosiaalityön professori (ma), kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Irene Roivainen (54, YTT); kaupunkisuunnittelija, kaupunginvaltuutettu Kirsikka Siik (37, arkkitehti); pääsihteeri, valtuustoryhmän puheenjohtaja Olli-Poika Parviainen (29, medianomi AMK); opiskelija, kaupunginvaltuutettu Emilia Olkanen (29, sähkötekniikan ja yhteiskuntatieteiden yo) ja toimittaja, jatko-opiskelija Aziz Sheikhani (37,YTM, tohtorikandidaatti).

”Tampereen vihreät lähtevät eduskuntavaaleihin vahvemmista asemista kuin koskaan aiemmin”, sanoo Päivi Sinkkonen, Tampereen vihreiden puheenjohtaja. ”Loistava menestys eurovaaleissa ja vastuullinen valtuustotyöskentely ovat luoneet hyvän pohjan eduskuntavaaleihin. Tavoittelemme kahta, jopa kolmea kansanedustajapaikkaa”, jatkaa Sinkkonen. ”Olen erityisen iloinen siitä, että saimme mukaan jo ensimmäisessä valinnassa maahanmuuttajataustaisen ehdokkaan”, toteaa Sinkkonen lopuksi.

Lopulliset päätökset ehdokaslistasta tekee Pirkanmaan vihreä liitto, joka asettaa ensimmäiset ehdokkaat kevätkokouksessaan 27.3.

Lisätiedot:
Päivi Sinkkonen, 050-541 4896, paivi.sinkkonen@vihreat.fi